Alıntı

Toplumsal hayat bizi doğadan kopardı, onunla yeniden bütünleşmek zorundayız. “Ağaca sarılan hippi” imajını kastetmiyorum, onda yanlış bir şey yok da, demek istediğim, bir psikolojik ve ruhsal evrimin çok gerektiği. Şimdiki hayat tarzımızla ilgili en büyük sorunun ruhsallık eksikliği olduğunu düşünüyorum…

Julian Goldberger ("Şahin"in yönetmeni)

Forum

Herkese merhaba,
Okurların birbirleriyle görüş alışverişinde bulunabileceği bir forum bölümüne duyulan ihtiyaç son dönemde arttı. Özellikle e-posta ile bana analizini yapmam için film öneren okurların birbirlerinin görüşlerinden yararlanabilecekleri bir platformun var olmasının hem benim, hem onların işlerini kolaylaştıracağı belliydi.
Forumun hepimizin hayatına çok şey katan anlamlı, faydalı filmlerden haberdar olmamızı sağlaması dileğiyle...
Tamer Baran

2 yorum:

  1. Sinemaya gönül vermiş arkadaşların çalışmalarına kaynak olacak bir kitap önermek istiyorum.
    Dogville’den Tanrı Kent’e, Gomorra’dan 400 Darbe’ye uzanan büyülü bir sinema şöleni.
    Chan-wook Park, Kubrick, Haneke, Almodóvar, Kurosawa, Fassbinder ve daha onlarca sinemacıyı bir araya getiren veya ayıran detaylar nedir?
    Sinemasal kompozisyonlarını nasıl kuruyorlar? Kuralları ne zaman uygulayıp ne zaman yıkarak yeni baştan inşa ediyor ve kendi sinema dillerini oluşturuyorlar?
    “Sinemacının Gözü” birçok renkli fotoğraf ve örnekle beslenen sinematografik bir başyapıt.
    Sinema, ucu bucağı olmayan bir sanat dalı.
    “Bu gelinebilecek en son nokta,” dedikten sonra insanı bu cümleyi defalarca yeniden kurmaya iten, farklı kurgu, anlatı ve görüntü biçimleriyle her daim insanı şaşırtmaya devam eden, tek sınırını hayal gücünün çizdiği özgür bir alan.
    Hareketli görüntülerle bir öykü kurgulayıp perdede izlenmesini sağladığınızda, öykünüzle büyülenen, duygusal bağlar kuran ve anlatmak istediklerinizden tam da hayal ettiğiniz gibi anlamlar çıkaran izleyiciler ise, bu sanatın büyük ikramiyeleri.
    Sinemacının Gözü, öykünüzü anlatmak için kuracağınız kompozisyonların, güçlü ve unutulmaz görüntüler yaratmasına olanak sağlamak için gereken altyapı, bilgi ve teknik gereksinim göz önünde tutularak hazırlanmış yol gösterici bir kılavuz kitap.
    Gustavo Mercado’nun yüzlerce örnekle beslenen bu özenli çalışması, ele aldığı örneklerin neden ve nasıl başarılı olduklarını anlatıyor ve aynı örneklerle ilgili teknik düşüncelerin eklenmesiyle devam ediyor.
    Yazar daha sonra, örnekler ışığında size kendi özgün sinema dilinizi kurallarla değil, bilginizi ve deneyiminizi o kuralları yıkarak nasıl kurabileceğinizi açıklıyor.
    Sinemayla ilgilenen, bu alanda çalışan, eğitim gören ya da sinemacı olmak isteyenlerin ufkunu genişletecek olan Sinemacının Gözü, sinemaseverleri de es geçmiyor. Kullandığı örnek ve açıklamalarla izleyenlerin “Tam da orada öyle hissetmiştim” dediği noktayı ustalıkla bularak, o noktanın sinematografik anlamının, etkisinin ve öneminin altını çiziyor.
    Sinemacının Gözü’nü okuduktan sonra sinemaya bakışınızın ve algınızın başka bir boyuta ulaşacağına emin olabilirsiniz. Bu deneyime katıldıktan sonra seyrettiğiniz filmleri tekrar seyretmek, seyredemediklerinizin peşine düşmek isteyeceksiniz.
    Hülya ARICI

    YanıtlaSil
  2. Değerli bir esere benziyor; ilk fırsatta edinilecek, teşekkürler... (Meraklısı için link: http://www.idefix.com/kitap/sinemacinin-gozu-gustavo-mercado/tanim.asp?sid=QX0ZDL2X43OC91M1WY43)

    YanıtlaSil